Author: Zsani
•12:17
Hétvégén úgy alakult, hogy előre hoztuk a karácsonyt, feldíszítettük a fenyőfát, ajándékoztunk és az ünnepi menü sem maradt el. Először furcsának tűnt az ötlet, de így megoldódott, hogy egy családtag se maradjon ki az ünneplésből. Arról nem beszélve, hogy mi is jól járunk, hisz így duplán lesz nálunk karácsony. Az alkalomra fehércsoki szalámit készítettem, túróguru poharas desszertet és persze muszáj volt újabb kekszeket is gyártanom. A mennyiséget kicsit túlzásba vittem és a nyolcadik tepsi keksznél azt mondtam, hogy egy időre száműzöm a keksznyomót a konyhából.  De olyan finomak, szépek és mutatósak lettek a sütik, hogy a családom nem győzte dicsérni, így most újabb recepteken gondolkodom...Feltűnt, hogy mennyien keresitek a recepteket a keksznyomóhoz, úgy látszik, nem csak engem fertőzött meg a kekszgyártás:)
Az alábbi recept megfelel a csigakeksz receptjének, elég régi recept, gondoltam, hátha működik a keksznyomóval is. Működik is, bizonyos formáknál (nálam a virág alakú formák lettek szépek), illetve a kész tésztához ne tegyünk kakaót, mert úgy túl kemény lesz a massza. 

kekszek keksznyomóval fotó

Vaníliás keksz

Hozzávalók:  
50 dkg liszt
30 dkg margarin
20 dkg porcukor
2 tojás
1/2 csomag sütőpor
csipet só
2 csomag bourbon vaníliás cukor
Elkészítés: A hozzávalókból tésztát gyúrok és kb. 1 órára a hűtőbe teszem. Ezt követően kis hengereket formázva teszem a keksznyomóba és különböző formákat nyomok belőle. Kivajazott, lisztezett tepsibe tesszük, előmelegített sütőben néhány perc alatt megsütöm!
Étcsokoládéval, marcipán mázzal, kandírozott citrom és narancsdarabokkal díszítettem.
This entry was posted on 12:17 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...