Author: Zsani
•22:06
Soha nem érdekelt különösebben, hogy házilag fűszerolajakat készítsek. Többször olvastam, hallottam, hogy milyen finomak és kiváló gasztroajándék lehet... De csak egyszerű  olívaolajként tekintettem rájuk, amik csinos üvegben, szép dekorációja lehet az ebédlőnek vagy konyhának.
Néhány hónapja egy étteremben, amíg vártuk a megrendelt fogásokat, fűszerolajjal és kenyérrel kínáltak minket. Diós kenyér és füstölt só, rozmaringos fűszerolaj, muszáj volt megkóstolnom őket. Abban a pillanatban jött a felismerés, hogy mennyire finom! Végre megértettem sokak rajongását és rögtön tudtam, hogy ezt otthon el kell készítenem.


 Az üvegeknek tisztának kell lenni, a friss fűszereket megmostam, majd megszárítottam. Az üvegekbe raktam a fűszereket, nem spóroltam vele, majd felöntöttem olívaollajjal. Körülbelül két hetet vártunk és már kész is volt a házi fűszerolaj. A konyhában tároltam őket, különösebben nem figyeltem arra, hogy hűvös/meleg/napfényes helyen legyenek.
A következő kombinációkban készültek: rozmaring-babérlevél, rozmaring-majoranna, majoranna-fokhagyma, chili-babérlevél-bors (később raktam bele fokhagymát is). A kedvenceim a fokhagymás változatok, de mindegyik nagyon finom lett.
Amikor elkészültek a fűszerolajok, kicsit aggódtam, hogy hogyan fog elfogyni ennyi olaj. Aggodalmam felesleges volt, nemsokára az üvegek végére érünk. (Valahol olvastam, hogy elég újra tölteni olajjal az üvegeket és tovább élvezhetjük a fűszerek ízét, de egyelőre még nem próbáltam.) 
Az olajokat akár előételként is kínálhatjuk különböző kenyerfélékkel és sóval. Az elmúlt hetekben többször grilleztünk, így elmondhatom, hogy pitával isteni és friss zöld salátákhoz is nagyszerű.



This entry was posted on 22:06 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...