Author: Zsani
•16:57
A tojáspörkölt nagyon kedvelt nálunk, gyors, egyszerű fogás ebédre vagy vacsorára. Először évekkel ezelőtt találkoztam vele, akkor nem nyerte el a tetszésemet. Azóta megszerettem, igaz másképp is készítem és mindig tarhonyával kínálom, szerintem ez illik  hozzá a leginkább. Jó étvágyat!


Tojáspörkölt

Hozzávalók:
6 db főtt tojás
olaj
1 fej vöröshagyma
só, bors, pirospaprika
paprika, paradicsom
petrezselyemlevél
liszt
tejföl

Elkészítés:
Először pörkölt alapot készítek. A hagymát apróra vágom és kevés olajon üvegesre pirítom. Leveszem a tűzről és pirospaprikát adok hozzá. Kevés vízzel felöntöm és beleteszek egy kis darab paradicsomot és paprikát. Sózom, borsozom és addig főzöm ameddig a paprika, paradicsom megpuhul.  Lisztből és tejfölből habarást készítek. A kész pörkölt alaphoz hozzáadom a karikára vágott főtt tojást, és a habarást, kevés apróra vágott petrezselyemzöldet. Épp addig főzöm, hogy a habarás besűrűsítse! Ízlés szerint tálaláskor tejfölt adhatunk hozzá.

Tarhonya 
A tarhonyát forró olajon barnára pirítom és felöntöm annyi vízzel hogy bőven (kb. két ujjnyi magasan) ellepje. Sózom, borsozom, nagy lángon felfőzöm, majd alacsony fokozaton fedő alatt puhára főzöm.
This entry was posted on 16:57 and is filed under , , , , , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

2 megjegyzés:

On 1/05/2012 , marisz57 írta...

Én eddig habarás nélkül csináltam a tojáspörköltet, de így jobb lehet, ki fogom próbálni!

 
On 1/05/2012 , Zsani írta...

Nekem így sokkal jobban ízlik:)Kíváncsian várom az eredményt.

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...